Att inte se fram emot morgondagen

Jag har sjukskrivit mig från praktiken eftersom jag inte anser att jag har något där att göra. Har man praktik så SKA en handledare ge en arbete som man kommer att lära sig något av och låta eleven göra allt medans han/hon introducerar vad man ska göra. På min praktikplats sitter jag och väntar ut tiden tills jag slutar...

Det är handledarfel och jag får inte ut något alls, jag går ju skola och jag utnyttjar gärna mina onsdagar som jag har praktik på att få lite arbetslivserfarenhet som jag kan använda mig av inom vården i framtiden.  Alla mina klasskamrater älskar sina praktikplatser och ser alltid fram emot onsdagarna.

Jag däremot spyr direkt jag märker att tisdagskvällen närmar sig sitt slut.
Och det är inte första gången dom sätter mig på ett sånt ställe heller.
Detta börjar gå mig på nerverna.

Men då tycker ju inte lärarna som jag.
 Dom tycker att jag ska lida mig igenom skiten. Så därför sjukskrev jag mig.

Så eftersom jag proppat i mig massa kakor och tårta idag, alltså inte bara en kaka och en tårtbit, utan snarare 10 kakor och 8 tårtbitar så ska jag ge mig fan på ett pinningpass.
JA! Min kropp ska skrika av smärta.

Sen har jag lite ärenden att uträtta på stan, försöka få tag i svåråtkomliga människor och köpa en jobbig stor almenacka som kommer att vara det första man ser när man vaknar, sen ska jag hem och vara med barnen. Mor jobbar på eftermiddagen så jag bjuder mina små knott på pizza till middag medans jag hoppas att dom njuter av den stunden.

Sen blir det plugg plugg plugg..

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Du skriver bra, bra, BRA!! :D

2010-02-02 @ 16:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0